Az erőemelés hatása a látásra

az erőemelés hatása a látásra

az erőemelés hatása a látásra

Czégényi Raymond vagyok, nagyváradi születésű erőemelő, az erőemelés hatása a látásra a Magyar Erőemelő Szövetségnek. Mesélj a sportmúltadról!

az erőemelés hatása a látásra szemgél a látás javítása érdekében

Egész gyermekkorom végig kísérte a sport. Kezdetben labdarúgás, asztalitenisz, majd 16 évesen elkezdett érdekelni a fizikum fejlesztése, ekkor jött képbe a súlyzós edzés.

Két év edzés után ismertem meg az erőemelést és ekkor kezdtem bele. A hivatalos IPF szövetségnél vagyok 6-szoros magyar bajnok. Régebbi időkről van még 2 magyar bajnoki ezüstöm is. Országos csúcsot kb. Régebbi időkről van még két WPC magyar kupagyőzelmem, mindkettő ifjúsági kategóriában.

Miért éppen erőemelés? Hogyan találkoztál a sporttal? Az edzéseket anno azért kezdtem el, hogy izmosabb és erősebb legyek, de az erő mindig jobban érdekelt kicsivel, valahogy ezt tartottam úgymond hasznosabb dolognak. Elsőre eldöntöttem, hogy nekem is ezt a sportot kell csinálnom.

Egy nemrégiben megjelent termék, a Nike Vapor Strobe® Eyewear stroboszkópikus hatással bővíti ki a látás edzés lehetőségeit. A stroboszkópikus edzés DVA-ra gyakorolt hatása még feltáratlan területnek minősül. Jelen tanulmány fő célja a stroboszkópikus edzés azonnali hatásának tesztelése egyetlen edzés után, egy kéthetes edzésprogram után, valamint két héttel az edzést követően. Emellett megvizsgáltuk a stroboszkópikus edzésnek az elkapó teljesítményre gyakorolt hatását is. A 16 résztvevőt egyenlően elosztottuk két csoportba, a DVA értékek kiinduló szintjét pedig a NeuroCom inVision rendszer segítségével állapítottuk meg.

Mit szeretsz az erőemelésben? Őszinte sport.

súlyemelés, erőemelés - Index Fórum

Súlyokat kell mozgatni és objektíven lehet mérni a fejlődést. Emellett számos pozitív fizikális és mentális nevelő hatása van.

Mi az, amit nem szeretsz az erőemelésben?

látásvizsgálat új táblázat

Hogy még nincs az olimpián. Későbbi mesterem Árvai István volt, ő minden idők egyik legjobb erőemelője a világon és a legjobb Magyarországon. Egy roppant intelligens emberről van szó, aki az élet valamennyi területén bizonyított.

Jelenleg is ő koordinálja az edzéseimet, főleg annak technikai részét. A mesterek tanítása mellett jól ismered a szakirodalmat is.

Mi a változás az életben a glaukómával?

Szerinted melyik 5 könyv a leghasznosabb erőemeléshez a szakirodalomban. Őszinte leszek, a szakirodalmat saját tapasztalatokból, mestereimtől és internetes anyagokból gyűjtögettem. Könyvek közül 3-at olvastam csak, egyik Mark Rippetoe — Starting Strength, illetve Pavel Tsatsouline Kettlebell és MeztelenHarcos könyvei, ez a két utóbbi szorosan nem kapcsolódik az erőemeléshez.

De vannak jó tippek benne. Mi az életfilozófiád, hogyan, milyen nézőpontból tekintesz a világra? Ez egy komplex témakör. Szerintem az életben is és a sportban is az önfejlesztés a legfontosabb dolog.

Úgy élni, hogy többet kapj az élettől, mint amennyit az — látszólag — elvesz. Mire vagy a legbüszkébb? Magam részéről meg talán azt, hogy ő is az rám. Talán az, hogy hamar nagyon nagy sikereket akartam és emiatt olyan célokat tűztem ki, amelyeket nem tudtam, hogy úgy mondjam határidőre teljesíteni, emiatt pedig kudarcnak éltem meg. A szervezetnek és az idegrendszerednek időt kell hagyni, hogy mestere legyen egy sportnak.

Divat az erőt kiemelni a fitnesziparban. Szerinted a fitnesziparban hol van a megfelelő helye az erőemelésnek, erőedzésnek? Az erőemelésnek kellene, hogy az összes nagy tömegeket megmozgató sport alapja legyen. Ugyanis a súlyemelésnél, sokkal egyszerűbb. Sok átlagember sportolói szempontból átlagember kevés idővel rendelkezik, munka után pár óra szabadidő, heti szor 1 óra edzés. Ennyi idő alatt súlyemelő mozdulatokat aligha lehet megtanulni, főleg felügyelet nélkül.

az erőemelés hatása a látásra

Az erőemelés mozdulatai egyszerűen tanulhatóak, és pár hónap alatt el lehet sajátítani hozzá egy olyan mobilitást is, hogy az egyén hasznára válhat a hétköznapok során. Röviden tehát az erőemelés a legegyszerűbb, és emiatt a legkönnyebben tanítható erősport.

Fekete áfonya (Bilberry)

Mi a véleményed a kettlebell edzésről? Jó dolognak tartom, mert komplex mozdulatokból áll és az izomzat mellett a szív- és érrendszert is igénybe veszi. Mi a helyes kézfej pozíció fekvenyomásnál? Gondolok itt arra, hogy a kézfej hátrabillen, vagy egy vonalban van a karral. Sokan érveltek a billenés ellen, azonban sok profitól is így látni a 4 nézet hogyan kell kezelni más gyakorlatoknál is.

A túlzott hátrabillenés nem egészséges, teljesen egyenesen tartani pedig nem biztonságos. Minimális az erőemelés hatása a látásra kell csak. Úgy kell fogni a rudat, hogy kifele kell rotálni kicsit a karjaid és a kézfejed is, így a rúd a lehető legnagyobb felületen fog megfeküdni stabilan. Deadliftnél mi a helyes fogás? Felénk néző tenyér, fordított fogás? Erőemelés esetében a legnagyobb súlyt fordított fogással lehet elérni, ez viszont hosszútávon aszimmetriához vezethet.

Épp ezért érdemes kísérletezni a súlyemelő horogfogással hook gripfőleg ha hosszúak az ujjaink. Gurtnit is lehet használni, hogy jobban tudj koncentrálni magára a húzásra, de ebben az esetben külön kell edzeni az alkart.

Ma is az intézetben lakik. Egy éve foglalkozik súlyemeléssel; nemrég egy ausztriai versenyen 85 kilót lökött. A 62 kilósok súlycsoportjában szeretne versenyezni a Tatabányai SC-ben, távlati célja a magyar bajnokság. Pont nem megy neki az állványoknak, és nem rúg bele a tárcsába.

Az erőemelés hatása a látásra variáljuk az edzés intenzitását, annak érdekében, hogy ne égjünk ki? Az edzéstervezésnek szerintem az a legnagyobb titka, hogy hullámokban kell gondolkodni.

Lényegében egy ilyen ciklus első hetei tekinthetőek deloadnak.

További a témáról