Felman szemüvegek

Felman szemüvegek

Tánc az erőszakról, a zsinórpadlásról lelógatott, több méter hosszú bambuszrudak között, vészjósló világításban, kibírhatatlan hangorkán közepette.

  • Feldman Zsolt: Ingyen hitelt vehetnek igénybe a gazdák | Mandiner
  • Homoktövis és látás
  • Látás plusz 4 5
  • Ez idő alatt kijárta az iskolát, tanár lett, majd férjhez ment, gyereket szült és már anyukaként kezdett irodalmat hallgatni egy főiskolán.
  • Facebook Tumblr Tweet

Frenák Pál ebben a munkában a hirosimai atomkatasztrófa áldozatainak állít emléket, miközben társadalmunk felelősségeire, a hatalom bántalmazásaival szembeni tűrőképességünkre, egymás iránti empátiánkra kérdez rá sűrű szövésű absztrakciókon keresztül. Nem állít semmit, Felman szemüvegek ordítva meséli a brutalitás és kiszolgáltatottság történetét, hétköznapi Felman szemüvegek hálóinkat is feltárva, szokás szerint letisztult mozdulatokkal, kemény effektekkel.

  • Ahonnan a látás gyorsan kieshet
  • Unortodox · Deborah Feldman · Könyv · Moly

Alain Resnais Szerelmem, Hirosima című filmjének motívumaiból és a japán butoh táncból inspirálódott a munka. Egyértelmű, hogy Frenák kedvenc filozófiája ez.

Sikeres feliratkozás! Köszönjük!

Ennek az avantgárd, a gravitációval újra dialogizáló furcsa táncirányzatnak az egyik legismertebb csapata az Amagacu Usio által ben alapított Szankai Felman szemüvegek, amelynek legendás előadásai is átszűrődnek Frenák munkáján. Fehérre festett arcok, testek, pirosra mázolt mellbimbók, pillangós kimonók, szolárium-szemüvegek, fekete alsóneműk, geometrikus, változó formákból és fényekből építkező színpadkép, a sarkukból kifordítva mozgó, lebegő háromszögek, a táncos testek változó dinamikájú becsapódásai, a disszonáns és harmonikus hangok szürreális egymásba mosódása és a megtörő ritmusú világítás mind azt sugallja, hogy hiába egyenes a világ, mégsem tudunk haladni, ha mi ferdén állunk benne.

szemész kutyák számára a látás fenntartása idős korban

Frenák ezúttal is sokkoló koreográfiájában a kegyetlen fizikalitás a hatáskeltés legfontosabb eszköze. Meg persze az egyszerűnek látszó, mégis fenyegető díszletelemek, amelyekkel a táncos együttműködés akrobatikus tudást, rutint igényel.

W - Virtuális Valóság - Első élő nap

Több mint tíz szóló- duó- trió- illetve csoportos jelenetre osztható az előadás, és mindben szerepe van a bambuszrúdnak, amely a japán mesebeli, szörnyekkel teli erdőt szimbolizálja, Felman szemüvegek egyszerre véd és fenyeget. A rudak vagy fel vannak függesztve, és azokon hintáznak a táncosok mint kínzóeszközön, vagy függőlegesek, és óriási, meghosszabbított karként funkcionálnak.

Felman szemüvegek

Az indusztriális zene, a fülsértő zajok néha ellentétbe kerülnek az időnként lassan hömpölygő, harmonikus színpadképpel. Több fáziseltolódás is keletkezik így, mintha párhuzamos valóságok jelennének meg a színpadon, de persze egyszerűen fogalmazhatunk úgy is, hogy filmes megoldásokat alkalmaz a koreográfus, mérnök és rendező.

Felman szemüvegek 40 látás után

Az biztos, hogy ezt a Frenák-előadást nehezen Felman szemüvegek volna meg bekapcsolva hagyott mobiltelefon vagy egy mögöttünk széket Felman szemüvegek néző, esetleg sor közepéről menekülő társaság. Nehéz nézőnek lenni, ha egy ekkora színpadi tér minden pontjának különleges jelentősége van.

Ha a géppuskaropogásban a háttérben lassan átúszó lányalakot és a tapsrendre villámgyorsan ki-berohangáló társulatot is követnie kell.

Felman szemüvegek a rossz látás elemzése

Müpa, október

További a témáról