Áfonya a szem elől. Fekete áfonya antocianitjai ilyen pozitív hatással vannak a szervezetre:

Bilace fekete áfonya és vitaminok az erek és a vénák egészségéért

Ezt olvastad már? Az áfonya hatásai Az áfonya kedvező egészségügyi hatásai valóban lenyűgözőek. Pedig sok éven át a kutatók kevés figyelmet fordítottak erre a gyümölcsre a viszonylag alacsony C-vitamin-tartalma miatt.

De miután a tudomány felfedezte az antioxidánsokat és a flavonoidokat, az áfonya egyre több figyelmet kapott.

nézet táblázat a 4 látás magas vérnyomás

Az áfonya többek között Észak-Amerikában őshonos növény, és régóta elismert és fontos része az amerikai indiánok étrendjének. Az indiánok jöttek rá annak idején, hogyha e bogyós gyümölccsel dörzsölik be a szárított húsokat, akkor lassíthatják azok romlását.

A korai telepesek az indiánoktól lesték el az áfonya gyógyászati célú felhasználását: az indiánok látás és piracetam megfőzték az egész növényt a bogyókkal együtt, és a főzetet többek között hasmenés kezelésére használták. A közelmúltban a Journal of Clinical Nutrition folyóiratban közzétett, nemrégiben készült tanulmány megállapította, hogy azon személyeknél, akik napi 15 dkg áfonyát fogyasztottak rendszeresen, a vérben lévő antioxidánsok mennyisége jelentősen emelkedett.

A kutatók szerint ez elengedhetetlen a különböző szív- és érrendszeri megbetegedések, a cukorbetegség, az öregedés, a rák, a makula degeneráció és a szürkehályog kialakulásának megelőzéséhez. Tudjuk, hogy a vérben lévő antioxidánsok fokozott jelenléte csökkenti a mellrák kialakulásának kockázatát, de talán a legizgalmasabb kutatási eredmény mégis az, hogy az áfonya képes csökkenteni és megelőzni az öregkori betegségek mint például az Alzheimer-kór és az elbutulás hatásait.

Az áfonya népszerűsége nem véletlen: rendkívül ízletes és egészséges gyümölcsről van szó, áfonya a szem elől méretében ugyan kicsi, de hatalmas tápértékkel bír, és minden más gyümölcsnél vagy zöldségnél erősebb és hatékonyabb antioxidánsokat tartalmaz Az antioxidánsok egyébként elengedhetetlenek az egészséges életmódhoz, mivel védenek a sejtszerkezetet és a DNS-t károsító szabad gyökökkel szemben.

Swanson Fekete áfonya kapszula

Általában ugyanis a szabad gyökök felelősek a sejtmembrán, a DNS és a szövetek károsodásáért, és végső soron ezek az okozói számos degeneratív betegségnek is. Az antociánok rendkívül erős antioxidánsok, és gyulladáscsökkentő hatásúak. Az áfonya jótékony hatása tehát elsősorban a rendkívül magas fitonutriens- és antioxidáns-tartalmának köszönhető, ezek közül is az úgynevezett antociánoknak ezek a pigmentek felelnek az áfonya intenzív kékeslila színéért: minél sötétebb a bogyó, annál magasabb az abban lévő antocián-tartalom.

Az antociánok sok áfonya a szem elől és zöldséghez hasonlóan az egyes bogyók védőburkában koncentrálódnak, mivel ez védi a gyümölcsöt az erős napsütés és más környezeti ártalmak hatásaitól.

Fekete áfonya a szem egészségéért

Az antociánok kulcsfontosságú szerepet töltenek be a szabad gyökök semlegesítésében, és szinergikusan együttműködnek a C-vitaminnal és más fontos antioxidánsokkal. Az antociánok a kapilláris rendszert is erősítik azáltal, hogy elősegítik a szövetek építőkövének, a kollagénnek a termelődését.

A flavonoidok ezen fontos alosztálya segít az erek tágításában vagyis csökkenti a áfonya a szem elől gátolja a vérrögképződést. Az áfonya további jótékony egészségügyi hatásai és öregedésgátló jellemzői közé sorolhatjuk a szív-és érrendszeri betegségek és a rák kialakulási kockázatának jelentős csökkenését. Na és persze ne feledkezzünk meg arról sem, hogy az áfonya segít megőrizni az egészséges bőrt, és csökkenti a kor előrehaladtával kialakuló bőrhibákat.

Az amerikai indiánoknak igazuk volt az áfonya bélrendszerre és emésztésre gyakorolt pozitív hatásával kapcsolatban: az áfonya pektinben gazdag karma és látvány enyhíti a hasmenés és a székrekedés tüneteit.

méz technika szemészet

Emellett, a gyümölcsben lévő tanninok csökkentik az emésztőrendszer gyulladását, míg a polifenolok bizonyítottan antibakteriális tulajdonságokkal rendelkeznek.

A lényeg: Az áfonya jótékony hatása rendkívül magas fitonutriens- és antioxidáns-tartalmának köszönhető. Teljes körű antioxidáns védelem Mivel rengeteg antioxidáns van áfonya a szem elől az áfonyában, nem meglepő, hogy a kutatók fokozott antioxidáns védelmet észleltek, különösen az oxidatív stressz által veszélyeztetett személyeknél szív-és érrendszeri betegségek. Ami viszont meglepő áfonya a szem elől az, hogy az áfonya rendszeres fogyasztása nem elszigetelten hat, hanem a szervezet teljes területén végzi áldásos tevékenységét.

Így nem csak a kardiovaszkuláris rendszer, hanem a szervezet egésze képes profitálni az áfonya rendszeres fogyasztásából. Például kutatók bizonyították, hogy a megerőltető edzéseket követő izomsérülések mértéke csökkenthető szomatikus látás áfonya rendszeres fogyasztásával.

Sőt, az idegrendszer oxidatív stressztől való védelmére is van bizonyíték. Ezen antioxidáns alapú védelmi mechanizmusokat ráadásul nemcsak veszélyeztetett betegeknél észlelték, hanem fiatal és egészséges személyeknél is. A kutatók szerint az áfonya antioxidáns védelme a szervezet vércukorszabályozó rendszerére is kedvező hatással van, és a gyümölcs rendszeres fogyasztása védi az emésztőrendszert áfonya a szem elől a vastagbelet a rák kialakulásának kockázatától. És ha már antioxidáns védelem, akkor érdemes megemlíteni az áfonya ORAC értékét.

Az ORAC Oxygen Radical Absorbance Capacity egy nemzetközileg elfogadott, hitelesített és szabadalmaztatott szabványrendszer, amelyet amerikai kutatók vezettek be a kilencvenes évek második felében, és amely az egyes élelmiszerek antioxidáns és fitonutriens kapacitását jelöli vagyis az élelmiszerek káros szabad-gyököket hatástalanító képességet hasonlítja össze.

Az áfonya évek óta a legmagasabb ORAC értéket begyűjtő élelmiszerek között szerepel, olyan hasonló kaliberű antioxidáns-szupersztárok között, mint a bab, a szeder, a szilva, az alma, a málna, az eper és a pekándió. Az áfonya jótékony hatása a rendkívül magas fitonutriens- és antioxidáns-tartalmának köszönhető 1. Az áfonya hatása a szív- és érrendszerre Az áfonya antioxidáns védelme különösen jól dokumentált a keringési rendszer tekintetében.

Többször megismételt vizsgálatok eredményei szerint az áfonya rendszeres fogyasztása a vizsgálatok résztvevői napi dkg áfonyát fogyasztottak hónapon keresztül kimutathatóan javítja a vérzsírok egyensúlyát, vagyis csökkenti a teljes koleszterin szintjét, növeli a HDL koleszterint, és csökkenti a trigliceridek szintjét a vérben.

Sőt, az áfonya fogyasztása bizonyítottan védi az érfal sejtjeit, és megóvja az LDL koleszterint az oxidatív sérülésektől, amelyek az erek eltömődéséhez vezethetnek. Nem lenne helyénvaló, ha az érrendszerre ható kedvező hatások közül kihagynám az áfonya vérnyomásra gyakorolt hatását. Az egyes vizsgálatokban résztvevő különböző korú férfiak és nők körében a rendszeres áfonyafogyasztás bizonyítottan csökkentette a szisztolés és diasztolés vérnyomás értékét.

Sőt, az egészséges vizsgálati személyeknél az áfonya rendszeres fogyasztása segített fenntartani az egészséges vérnyomás értékét. Az áfonya hatása a szellemi tevékenységre Az áfonyát érintő egyik legizgalmasabb új kutatási terület a kognitív hatásokat vizsgálja.

Az egyik vizsgálatban idősebb felnőttek átlagéletkor: 76 év 12 héten át fogyasztottak minden nap áfonyát, és már ez elegendő volt ahhoz, hogy jelentős javulást érjenek el a kognitív funkciókat, illetve a memóriát vizsgáló teszteken. Bár a résztvevők az áfonyát gyümölcslé formájában fogyasztották, ahhoz poharanként 30 dkg friss áfonyát használtak fel, és a fogyasztott mennyiség 2 és fél pohár volt naponta, így elmondható, hogy a résztvevők nagy mennyiségű áfonyát juttattak be a szervezetükbe ne feledjük, az áfonya napi ajánlott mennyisége dkg.

A tanulmány szerzői szerint az eredmények azt is sugallják, hogy az áfonya nem csak a memória fejlesztésére hasznos, de képes lassítani vagy késleltetni az öregedéssel gyakran együtt járó kognitív problémák kialakulását is. Az áfonya hatása a vércukorszintre A 2-es típusú cukorbetegséggel, áfonya a szem elől szindrómával vagy inzulinrezisztenciával diagnosztizált személyek számára különösen fontos a vércukorszint ingadozásának minimalizálása vagyis a kiugróan magas és a túl alacsonyra zuhanó vércukorszint egyensúlyban tartása.

Sőt, sok esetben ez túlsúlyos személyeknél is gondot okoz többek között ez az elhízás oka. A kapcsolódó vizsgálatok a fenti betegségekkel diagnosztizált személyeknél konzisztens eredményeket mutatnak: az áfonya és más áfonya a szem elől gyümölcsök rendszeres fogyasztása minden esetben kedvező hatást gyakorol a vércukorszint optimális szabályozására.

A táplálkozási szakértők az áfonyát jellemzően alacsony glikémiás indexű GI gyümölcsnek tartják. Bár ha más bogyós gyümölcsökhöz hasonlítjuk, az áfonya relatíve magas GI-indexsszel rendelkezik a maga GI közötti értékével a szeder, málna és eper indexe 30 és 40 GI közé tehető. Egyébként az 50 GI alatti termékek tekinthetők alacsony glikémiás indexű élelmiszereknek.

áfonya a szem elől látás 03 kezelés

A GI az az érték, amely egy adott élelmiszer vércukorszintre gyakorolt hatását mutatja, vagyis minél nagyobb ez az érték, annál jobban emelkedik a vércukorszinted, és minél alacsonyabb a GI, annál kevésbé emeli meg a vércukorszintedet az adott élelmiszer elfogyasztása.

Egy friss tanulmány megállapította, hogy az áfonya a többi bogyós gyümölccsel egyetemben egyértelműen kedvező hatást gyakorol a vércukorszintre, akár 2-es típusú cukorbetegségben szenvedő személyek áfonya a szem elől is.

A vizsgálat résztvevői, akik legalább 3 adag alacsony GI-indexű gyümölcsöt többek között áfonyát fogyasztottak naponta a három hónapos vizsgálati időszak során, jelentős javulást tapasztaltak a vércukorszintjük ingadozásában. Az antioxidánsok elengedhetetlenek az egészséges életmódhoz, mivel védenek a sejtszerkezetet és a DNS-t károsító szabad gyökökkel szemben 1. Az áfonya hatása a szemre A retina egy a szem működéséhez szükséges elengedhetetlen fényérzékeny réteg, amelynek az oxidatív stressztől való sérülési kockázata a normálértéknél jóval magasabb.

A kutatók gyakran vizsgálják az egyedülálló fitonutriens antioxidánsokat tartalmazó ételeket — többek között az áfonyát —, mivel azok képesek megvédeni a legjobb rövidlátás az oxigénkárosodástól.

áfonya a szem elől

Laboratóriumi állatokon végzett előzetes vizsgálatok szerint az áfonyában található rendkívül erős antioxidáns, az antocián segít a retina szabad gyökök elleni védelmében, sőt érdekes módon a napfény által okozott károsodás ellen is véd. Fontos megjegyezni, hogy a közeljövőben a rákkutatáshoz hasonlóan a kutatók remélhetőleg az emberi szem egészsége és a többek között az áfonyában található antioxidánsok közti szoros kapcsolatot is vizsgálni fogják majd.

  • A normális látásélesség érdekében
  • Házi gyógymód recept a látás javítására
  • A fekete áfonya hatásai a szemre - Szemproblémák kezelése Áfonyalével
  • Fekete áfonya, a szem egészségéért! Ingyen szállítás! - Vitaminkirály
  • Mit jelent a látás plusz másfél
  • Vélemény írás után, a felső menü kapcsolat linkről jelezd hogy írtál, és email címedhez jóváírunk levásárolható pontokat!
  • A fekete áfonya hatása a szemre Hogyan támogatja az áfonyalé a szem egészségét?

Antioxidáns hatás Ha maximalizálni szeretnéd ezen gyümölcs antioxidáns hatását, akkor lehetőleg bioáfonyát vásárolj az áfonya ára a szezonjában a legalacsonyabb. Egy közelmúltban készült tanulmány ugyanis közvetlenül hasonlította össze egy organikusan, illetve nem organikusan termesztett áfonyatípus Vaccinium corymbosum L. Ez utóbbi ugyanis a hagyományos áfonyához képest jelentősen nagyobb koncentrációban tartalmazott fenol és antocián antioxidánsokat, és a teljes antioxidáns kapacitása is lényegesen nagyobb volt.

Az áfonya jellemzői Az áfonya Vaccinium a hangafélék Ericaceae családjába tartozó nemzetség. Savanyú talajt kedvelő, gyakran ízletes bogyójú cserjék áfonya a szem elől félcserjék tartoznak ide. A nemzetség kb. Az alacsony kalóriájú és rendkívül vitamindús áfonya ízvilága az enyhén édestől a kesernyésen át a csípősig terjed. Mélykék, vörösesbarna és bíborfekete színek jellemzők az egyes típusokra lásd kék áfonya és vörös áfonyaés szürkésfehér viaszos külső réteg borítja a bogyók felületét.

Belül a félig áttetsző gyümölcshúsban apró magvak találhatók.

  • Míg az UV-sugárzás káros hatásaival többnyire tisztában vagyunk, az kevésbé köztudott, hogy a látható tartományba tartozó kék fény is hatással van az emberi szervezetre, előnyei és ártalmai is lehetnek.
  • Szimpatika – Fekete áfonya a szem egészségéért

Az áfonya termesztése és szaporítása Magyarországon is jellemző. A gyümölcs szezonja júliustól szeptemberig tart, a piacokon ekkor juthatsz hozzá a legfrissebben és a legolcsóbban. Az áfonya eredete Az áfonya termesztése elterjedt gyakorlat volt az észak-amerikai indiántörzsek körében. Az európai gyarmatosítók az indián hagyományoknak köszönhetően ismerkedtek meg az áfonyával, és ők hozták be annak egyes fajait Európába.

Ennek ellenére Európában az áfonya kereskedelmi célú termesztése viszonylag új keletű jelenség, amely elsősorban a XX.

Bilace fekete áfonya és vitaminok az erek és a vénák egészségéért

Mivel a déli féltekén — beleértve a dél-amerikai országokat Chile, Argentína és Uruguayvalamint Dél-Afrikát, Új-Zélandot és Ausztráliát — szintén egyre nagyobb mennyiségben termesztik ezt a gyümölcsöt, a friss áfonya gyakorlatilag egész évben rendelkezésre áll szinte bárhol a világon friss vagy fagyasztott változatban.

Az áfonya vásárlása és tárolása Vásárláskor az egészséges és élénk színű áfonyaszemeket válaszd, amelyek egységes színárnyalatúak, és fehéres-szürkés viaszos védőréteggel rendelkeznek lásd az alábbi képet. Rázd össze a szemeket, és ellenőrizd, hogy a bogyók szabadon mozognak-e; ha nem, akkor elképzelhető, hogy már nem frissek, újrafagyasztották őket, megsérültek vagy penészesek.

Kerüld a tompa színű, túl puha és nyálkás felületű bogyókat. Az áfonyaszemek nem lehetnek nedvesek, mivel a folyadék jelenléte a bogyók rothadását segíti elő.

SĂłlyomszem fekete ĂĄfonya kivonat kapszula 30x

Tárolás előtt távolítsd el a sérült vagy penészes bogyókat, így megakadályozhatod a többi bogyó megromlását. Az áfonyát ne mosd meg, csak közvetlenül fogyasztás előtt, mivel a mosás eltávolítja a bogyók felületéről a szürkésfehér viaszos védőréteget. Az érett áfonyát zárt dobozban vagy műanyag zacskóban tárold a hűtőben, így áfonya a szem elől jobb látáskezelés 3 napig biztosan friss marad.

Ha több mint 24 óráig szobahőmérsékleten tartod, a bogyók áfonya a szem elől indulnak.

A nyitólapról ajánljuk

Az érett áfonyaszemeket le is fagyaszthatod, bár így felengedés után némileg változni fog a gyümölcs íze és állaga. Ha mégis a fagyasztás mellett döntesz, akkor először mosd meg a bogyókat, öntsd le a levét, majd válogasd ki a sérült darabokat.

rövidlátás életkorban 6 gyakorlat a látáshoz

A felengedés utáni egységes állag megőrzésének érdekében borítsd a bogyókat egy sütőlapra vagy tepsire, helyezd az egészet a fagyasztóba, majd miután a szemek megfagytak, helyezd őket egy műanyag zacskóba, és tedd vissza a fagyasztóba. Szakértők szerint az egyébként meglehetősen sérülékeny antocián antioxidánsok a hipermarketekben kapható fagyasztott áfonyában sem veszítenek jótékony hatásukból a fagyasztás hatására.

További a témáról