Látás szelektív

látás szelektív

Pszichológia - 6. hét

A helyes önértékelés nyolc buktatója Téves gondolkodási mechanizmusaink számos problémát okoznak. Felismerésük a megoldás első lépése. Mindenkinek van egy alapállása saját magával és a világgal kapcsolatban. Ez határozza meg, hogyan fogjuk fel életünk eseményeit, helyzeteit.

a látástól való izgatás myopia torna a szem számára

Jó vagy rossz élmények hatására alapállásunk sérülhet, torzulhat. A sérült alapállás pl.

'+_.I(d)+'

A leggyakoribb téves gondolkodási mechanizmusok a következők: Végletesség Akire jellemző, hajlamos szélsőségekben gondolkodni. Saját magát abszolút sikernek vagy teljes csődnek, tökéletes szentnek vagy a legnyomorultabb bűnösnek tartja.

Túlzott általánosítás Azt jelenti, hogy az ember egyetlen esetből általánosít. Aki így gondolkodik, egyetlen rosszul sikerült matekdolgozatból azt a következtetést vonja le, hogy nincs tehetsége a matematikához. Vagy ha látás szelektív lány kikosarazza, úgy véli, soha egyetlen látás szelektív sem fog vele szóba állni.

Szelektív látás Akkor fordul elő, ha valaki egy-egy helyzetnek csak az egyik — többnyire a negatív — oldalát veszi észre. Ha a félig töltött pohárban a félig üreset látja.

Feliratkozás a párKatt.hu hírlevelére

Például egy hosszú, fárasztó nap végén csak azon emészti magát, hogy mosatlan maradt a ruha vagy a piszkos edény — s közben szinte megfeledkezik arról, hogy becsülettel elvégezte napi munkáját és szeretettel törődött a rábízottakkal.

Gondolatolvasás Mások viselkedésének vagy látás szelektív indokolatlan, önkényes értelmezése. Túlzott pesszimizmus Amikor valaki ok nélkül mindig látás szelektív legrosszabbra készül saját magával vagy szeretteivel kapcsolatban.

Biztosnak véli, látás szelektív valaki előbb-utóbb súlyos beteg lesz, baleset éri, el fogja veszíteni az állását, vagy a háztartásban minden el fog romlani, és nem lehet majd megjavítani. Alulértékelés Akire jellemző, hajlamos alábecsülni a jó teljesítmény jelentőségét.

látás szelektív lézeres hatás a látásra

Jó a természetük. Nem ritka, hogy valaki két-három ilyen rossz beidegződéssel küzd, és ezek komoly problémákat okozhatnak. Ugyanakkor reményre ad okot, hogy a téves gondolkodásmód fejleszthető és az önbecsülés javítható. Tudatosítsd a gondolataidat! Vedd észre, amikor kellemetlen érzelmek fognak el vagy nem megfelelően viselkedsz!

látás szelektív

Próbálj visszaemlékezni, milyen gondolat sor váltotta ki az adott érzelmet vagy viselkedést! Légy türelmes magaddal; nem könnyű a gondolatokat észrevenni, mert sokszor spontán jönnek és mielőtt felfigyelnénk, már el is szállnak. Segít, ha leírod őket.

Navigációs menü

Ismerd fel a téves mechanizmusokat! Ha sikerült tudatosítanod a gondolataidat, próbáld megállapítani, melyik téves mechanizmus nyilvánul meg bennük!

látás szelektív látomás 1 5 mit jelent

Szelektív látás? Ha tudod, melyikre vagy hajlamos és milyen helyzetekbenrögtön észre fogod venni, amint megjelenik. Keress bizonyítékokat az ellenkezőjére!

látás szelektív

Ha sikerült tudatosítanod a gondolataidat és megállapítanod, melyik téves mechanizmus nyilvánul meg bennük, gondold végig, mi áll szemben a negatív gondolatokkal! Létezhet más magyarázat? Van valami, amit nem vettél figyelembe? Vedd számba az ellenérveket! Merj cselekedni negatív gondolataiddal szemben!

látás szelektív látás 0 75 olyan

Ha például úgy véled, senkinek nincs szüksége rád, mégis elmész egy társaságba, ahol nyitottan, segítőkészen vagy jelen, kiderülhet, hogy igenis fontos a jelenléted. Ha megtalálod azokat az adottságaidat, amelyekkel másokat szolgálhatsz, gondolkodásod és viselkedésed egyre kiegyensúlyozottabbá és pozitívabbá válik. Matt Breuninger nyomán.

További a témáról