Nem tudom összpontosítani a látásomat

Hibák és erősségek - Tanulásmómosolykilometer.hu

Amikor a fekete-fehér jobb, mint a szürke árnyalata Pörögsz egész nap. Rohansz reggeltől estig. Egyszerre ablak megnyitva a telefonodon vagy laptopodon. Közben fél szemmel nem tudom összpontosítani a látásomat közösségi oldalakon lógsz. A multi-tasking hamis bűvöletében élsz.

Miközben csinálsz valamit, már azon gondolkodsz, mi lesz a következő feladat.

Episcleritis januárjában alakult ki nálam először episcleritis a bal szememen, most újra elojott. Tavaly a tobradex szemcsepp helyrehozta, most a gyengébb változatot a Tobrexet használom.

Hogyan oldasz — vagy kerülsz meg — egy problémát. Ha épp nem csinálsz semmit, akkor sem a jelenben vagy, hanem tervezel, osztol-szorzol, épp aggódsz, vagy nagyon vársz valamit… Amikor épp nem csinálsz semmit, akkor sem tudsz nyugodtan lazítani, mert zavar, hogy halogatsz pár dolgot….

Ha reggel még nem is, de valamikor napközben elindul a pörgés.

nem tudom összpontosítani a látásomat

Ami önmagában nem is lenne gond, csak a kivitelezésben adódhatnak minőségi különbségek. Sokszor esünk abba a hibába, hogy túl sok mindent akarunk, túl sokat vállalunk, nem tervezzünk, szervezzünk jól, esetleg túlbecsüljük magunkat, - vagy a rendelkezésre álló a jó látásért díjért. Jön a myopia és dysplasia, a megcsúszás, az újratervezés Folyamatosan cikáznak a gondolataink.

Innen egyenes út vezet a szétcsúszásig… Mi az oka? Nem koncentrálunk eléggé egy dologra.

nem tudom összpontosítani a látásomat javítja a látástornát

Több mindenre figyelünk, fölöslegesen. Elég lenne egyszerre csak egy feladatra, de akkor igazán fókuszáltan.

Hibák és erősségek

Szerintem a nemek közötti különbséget is túl van értékelve ezen a területen. A nők sem tudnak egyszerre több mindent csinálni — legalábbis ha igazán komoly feladatról van szó. A fókuszált figyelem egy véges kapacitásokkal bíró szellemi képesség.

Ezért ha valamit tökéletesen szeretnénk végezni, akkor koncentráljunk csak arra az egy dologra.

Orvos válaszol

Minden más csak energiát von el és a kivitelezés minőségét rontja. Folyamatosan fenntartunk egy ide-oda cikázó figyelmet, így aztán elengedni sem tudjuk teljesen magunkat. Este sorozatot nézni vagy szörfözni a neten, esetleg közösségi oldalakon lógni nem jelent igazi kikapcsolódást. Legalábbis nem teljeset. Persze ez is kell, csak ne álltassuk magunkat. Igenis legyenek olyan percek vagy akár órák, amikor tényleg nem csinálsz semmit.

Csak lazulsz. Bánj jól az agysejtjeiddel! A fizikai teljesítményhez a testedzés mellett elengedhetetlen, hogy jól tápláld a szervezetedet: fogyassz elég folyadékot, elég táplálékot, egyél elég vitamin és ásványi sót. A szellemi tevékenységgel sincs ez másként.

homályos látás felnőtteknél

Nagyon jól tudod, hogy fogyókúra ideje alatt nem látvány nyíl ingerlékeny vagy, hanem koncentráció is nehezen megy, - hogy a másnaposságról ne is beszéljünk! Folyadék — víz, izotóniás ital vagy tea — és valamennyi szénhidrát szükséges ahhoz, hogy az agysejtek jól működjenek. Ha futottál már maratoni távot, vagy legalább két órát edzettél egyhuzamban, akkor tapasztalhattad, hogy a vércukorszint csökkenése milyen kellemetlen hatással jár.

Amennyiben a folyamatos mozgással csak fogyasztod, de nem pótolod a szénhidrátot, egy idő után zavartabb lesz a gondolkodásod, nehéz összpontosítani, egyszerű számolási feladatok is nagyon bonyolultaknak. Az ok roppant egyszerű: az agy táplálása kizárólag szénhidráttal történik, ezért ha a vérben már nincs elegendő cukor, akkor a gépezet akadozik.

Igaz, hogy a tartalékokból, azaz a meglévő zsírszövetekből a szervezet tud előállítani glükózt, csak ez lassabb és nem túl hatékony folyamat. A túléléshez ugyan elég, de a jó teljesítményhez nem. Ezért, ha fontos munkád van, vagy edzésen, versenyen szeretnél maximumot teljesíteni, nagyon figyelj arra, hogy elég folyadékot és elég glükózt kapjanak az agysejtjeid.

10 ok, amiért nem tudsz koncentrálni

Nem szükséges édességet, csokoládét enni ehhez, jók a komplex szénhidrátok is. Nem kell a csoki függőségünket a szellemi teljesítménynöveléssel legitimizálni!

nem tudom összpontosítani a látásomat

Emellett persze az sem árt, ha órát alszol, vagy ha ez sehogy sem jön össze, akkor nap közben percet relaxálsz vagy szundítasz. Időnként hunyd be a szemed!

A legtöbb információ a vizuális csatornán jut el hozzánk. Ezt lépten-nyomon ki is használja a média, esztétikusabbnál esztétikusabb ingerekkel vonzza a tekintetünket.

Hibák és erősségek

Ami önmagában szintén nem jelentene gondot. Mivel a vizuális csatornán jutunk a legtöbb információhoz, a koncentrálásnál is ennek az érzékszervünknek jut a legtöbb feladat. Ezért szelektálni, szűrni kell.

Időnként nem árt, ha behunyod a szemed, és így lecsökkented a kívülről érkező és az aktuális feladat szempontjából nem releváns információk áradatát.

Orvos válaszol: A szem betegségei

Ezt szoktad is csinálni, csak nem tudatosan. Amikor hirtelen nem jut eszedbe valami, ugye előfordult már veled is, hogy behunyod a szemed, és úgy próbálod felidézni az elfeledett információkat?

A szervezet automatikusan törekszik az erőforrások gazdaságos felhasználására, az optimalizálásra. Tudatosan is tudod így javítani a koncentrációs képességedet, ha időnként egyszerűen lehunyod a szemed, így csak azok az információk jelennek meg előtted, amelyekre szükséged van. Mivel a vizuális csatornán így kevesebb infó jut el hozzád, több tér marad a többi csatornának, illetve több erőforrás marad az információ feldolgozásra.

Vigyázz a futószalagodra! A koncentrációs képesség és a munkamemória között van némi átjárás.

Vadászkutya kiképzés folyik. Elengednek egy nyulat és a kutya utána veti magát.

A munkamemóriánk egy rövid távú emlékezet típus, ahol az információk csak másodpercekig, legjobb esetben is csak pár percig tárolhatóak. A munkamemóriának két nagyon fontos jellemzője van: 1. Azért aktív, mert például a hosszú távú memóriával ellentétben, - amit  inkább egy szekrényhez, vagy  könyvespolchoz tudok hasonlítani — ezt inkább egy futószalagnak kell elképzelni, amelyen addig maradnak a munkához szükséges tárgyak  - jelen esetben információk —amíg azokkal elvégezzük a pár másodperces vagy perces munkafolyamatot.

Orvos válaszol: A szem betegségei

Hogyan kapcsolódik ide a figyelem? Körülbelül úgy, hogy a figyelem határozza meg, milyen hosszú és milyen széles a futószalagunk! Ugyanis a kutatások szerint a munkamemória egyszerre információ egységet tud kezelni. Ez ugye nem túl sok!

Orvos válaszol

De amint az előbb is említettem, a figyelem is beleszól ebbe a folyamatba. Ha igazán koncentrálunk valamire, akkor az egységek száma kevesebb is lehet, de a figyelem ilyenkor elmélyültebb. Mit is jelent ez a gyakorlatban? Ha nem fókuszálunk eléggé, a futószalagunkra olyan tárgyak is kerülnek, amelyeknek semmi köze a feladatunkhoz.

Ezek a figyelemelterelő elemek.

a jó látás tesztje perm szemész

Ha például egy számítást szeretnénk fejben elvégezni, akkor a rádió, a telefon pityegése, az utcáról behallatszó mentősziréna vagy a kollégánk hozzánk idézett kérdése mind zavaró tényezők lehetnek. Minél kevesebb tárgy lesz a szalagon, annál jobb munkát tudunk végezni. Ezért fontos, hogy a feladat szempontjából nem releváns információkat jól ki tudjuk szűrni, és a munkamemóriánkat tényleg csak azzal terheljük, amire épp szükségünk van.

Aktív vagy passzív játékos vagy? Már az iskolában rájöttem, hogy nem tudom összpontosítani a látásomat soha nem sikerült egy órán sem de tényleg, egy órán sem!

További a témáról