Pilóta vízió

Cabrio-érzés a repülőn.

látás nyitott szem a vízben eltérés az emberi látásban

Vissza a lap tetejére Évről évre növekszik az átstartolások száma a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren Budapest, Ezzel az év végéig minden valószínűséggel megdől az úgynevezett átstartolások as rekordja. Az átstartolás önmagában nem jelent pilóta vízió, de különös figyelmet igényel a HungaroControl légiforgalmi irányítóitól.

Ahogy világszerte mindenhol, úgy Magyarországon is megnövekedett a forgalom az elmúlt években.

pilóta vízió

Ez és a zivataros időjárás átlagon felüli teljesítményt, valamint extra figyelmet igényel a HungaroControl légiforgalmi irányítóitól, illetve az irányítást közvetlenül támogató munkatársaitól egyaránt. Pilóta vízió HungaroControl adatai szerint az év első hat hónapjában jelentősen megnőtt az átstartolások — más néven missed approachok, vagy ahogy az irányítók maguk között az utasítás pilóta vízió utalva hívják, a Go-Around manőverek — száma.

Ezt a manővert a leszálló repülőgépek olyankor hajtják végre, ha a légiforgalmi irányító repülésbiztonsági okból pilóta vízió utasítja a személyzetet, vagy ugyancsak a biztonságos leszállás érdekében a pilóták döntenek úgy, hogy egy  újabb megközelítésre van szükségük ahhoz, hogy a landolást az előírások szerint el tudják végezni.

színlátás teszt

Ilyenkor a pilóta jelzi, hogy a birtokában lévő leszállási engedély ellenére mégsem teszi le a gépet. Tavaly több mint százötven alkalommal fordult elő, hogy a pilóta átstartolt, azaz a leszállást megszakítva, a hajtóműteljesítmény növelésével a futópálya fölött átrepülve ismét felemelkedett.

Idén eddig kereken száz átstartolást hajtottak végre, és csak az elmúlt négy napban 5 gép személyzete alkalmazta ezt a manővert.

pilóta vízió

A Go-Around manővert követően a légiforgalmi irányítók a gépet vagy egy várakozási pontra irányították, vagy engedélyezték, hogy az aktuális forgalmi viszonyoknak megfelelően, egy újabb forgalmi kört lerepülve új megközelítést hajtson végre. Az okok között többek között a zivataros időjárás szerepel, amely olykor igen erős széllökésekkel is jár, ez pedig megnehezíti a leszállást.

A tavaszi-nyári időszakban szinte minden nap előfordul, hogy egy gép madárral ütközik — az ilyen esetekben pedig mindig ellenőrizni kell a futópálya állapotát, így a leszállás bizonyos ideig nem lehetséges.

myopia műtét lehetséges szem plusz szemgyógyszer

A nyári csúcsidőszakban arra is volt példa, hogy egy-egy repülőgépnek a szokásosnál több időre volt szüksége a felszállás megkezdéséhez, emiatt a HungaroControl irányítói utasították átstartolásra az érkező járatot annak érdekében, hogy a légijárművek közötti előírt minimális biztonságos távolság meglegyen.

Az átstartolás önmagában nem pilóta vízió vészhelyzetet, de mindig látásélesség-teszt táblázat figyelmet igényel mind a pilótáktól, mind a légiforgalmi irányítóktól.

Egy csepp üzemanyag nélkül és napelemekkel – Így repülte körbe a Földet a Solar Impulse

A HungaroControl elkötelezett abban, hogy legfontosabb feladatát, a biztonságos repülés és földet érés garantálását a legkorszerűbb megoldásokkal, fejlesztésekkel és Európa-szinten is kiemelkedő szaktudású munkatársakkal lássa el. A magyar légiforgalmi irányítók nem szuperhősök, de szuperképességekkel rendelkeznek — bármilyen helyzetben képesek garantálni a magyar légtérben közlekedő repülőgépek utasainak biztonságát.

a harmadik szem látásának helyreállítása

Készítette a:.

További a témáról