Rossz látási szokások, Gyakori megbetegedések

rossz látási szokások

A rossz szokásoktól nem annyira nehéz megválni, mint hinnénk, hiszen többségük automatikusan működik, mintha a robotpilóta rossz látási szokások át az irányítást.

rossz látási szokások bates látás astegmatizmus

Mindegyik rossz szokás korábbi rossz vagy rossznak vélt tapasztalatokban gyökeredzik. Akit gyerekkorában a szigorú nevelés folyamatos magyarázkodásra kényszerített, az felnőttként is könnyen beleragad ebbe a viselkedésmintába, és idővel gondolkodás nélkül csinálja.

Aztán vannak olyan rossz szokások is, amelyek kifejezetten kellemesek, a neten szörfölgetést mindenki élvezi, ám ha ez a munkától veszi el az időt és rontja a teljesítményt, akkor ideje változtatni rajta. A rossz szokásokat úgy lehet megtörni, ha pozitívra cseréljük őket. Persze ne áltassuk magunkat, ez nem megy egyik napról a másikra, kell hozzá néhány hónap, hogy az új gondolati minta rögzüljön és aktiválódjon.

Keresés űrlap

A kutatók szerint átlagosan 66 napra van szükség, de ez személytől és viselkedéstől függően változhat, lehet, hogy elég 18 nap, de az sem kizárt, hogy valakinek napra lesz szüksége.

Ha azt gondolja, hogy ez reménytelen, jusson eszébe, mennyi kellemetlenséget élt át miattuk.

Szemtorna - a rövídlátás tényleges javítása látástréninggel

A kapcsolataink, a presztízsünk és a karrierünk talán megér ennyi energiabefektetést. Mindig kell egy terv! Egy tudatos terv mindig segít az elindulásban. Nem elég azt mondani, hogy na, mától nem netezek órákat, és akkor rögtön sikerülni is fog.

Bates-módszer

A tervben írjuk le részletesen a céljainkat, határozzunk meg mérföldköveket, kövessük nyomon a fejlődésünket. Írjuk össze a tennivalók listáját vagy készítsünk cselekvési programot, emlékeztetőt. Önfegyelem, hol vesztél el? Csak folyamatos önellenőrzéssel leszünk képesek megszakítani a rossz szokásokat. Ez azt jelenti, hogy éberen kell figyelni magunkat, és amikor be akar kapcsolni a rossz szokás, erőt kell kifejteni és le kell állítani. Ha nehézséget okoz, akkor emlékeztetnünk kell magunkat, miért akarunk leszokni.

De nyugodtan kitehetünk színes matricát az íróasztalunkra, a monitorra, a hűtőszekrényre vagy arra a területre, ahol a rossz szokásunk jelentkezni szokott.

1. Lejárt szemsminkek

Az önfegyelem folyamatos gyakorlása egyúttal az akaraterőt is fejleszti, így növekszik a motiváció is, amire nagy szükségünk van, hogy leállítsuk a nem megfelelő viselkedést. Fokozatosan erősödik és épül a tudatosságunk. Már az apró sikerek is új kapukat nyitnak meg, ha meg sikerül megszabadulnunk valamelyik rossz szokásunktól, az sem kizárt, hogy másik kettő is eltűnik ebben az önfejlesztő folyamatban.

  • Szembetegségek Dr.
  • Szürkehályog és nyílt szögű glaukóma differenciáldiagnosztikája A rossz szokások megtöréséhez a kulcs, hogy egymás után, folyamatosan jó döntéseket hozzunk.
  • Zdanov professzor előadásokat tart a látás helyreállításáról a bates módszerrel Sarah Jessica Parker belülről harapdálja a száját, míg Halle Berry az ajkait rágja.
  • Asztigmatizmus látásteszt
  • Megfelelő táplálkozás a jó látás érdekében
  • Nappali menetfény használata - Rossz szokások, tévhitek - Bp-i Autósok Közössége
  • Szemünk ellenségei: rossz szokások, amik rontanak a látásunkon
  • Mit tehetünk, hogy hosszú távon jó látásra tegyünk szert?

De mi lesz, ha lázadok? Magunk ellen a legkönnyebb fellázadni.

Vén Péter szemtréner-szakértőt erről a módszerről kérdeztük. A szemészek — kizárólag a korra és az örökletességre hivatkozva — még ma is azt vallják, hogy rossz látás esetén a szemben van a hiba, ezért szemüveget, kontaktlencsét írnak föl vagy megoperálják. Pedig már anyám is mesélte, hogy amikor az as években rövidlátó lett, az orvos a szemüveg viselése helyett azt tanácsolta neki, hogy próbáljon meg inkább az agyával látni.

Ha más üti a fejünket, akkor hajlamosak vagyunk szinte bármit megtenni, de magunkkal szemben szívesen szabotáljuk a változásokat. Könnyebb-e a gyorsan radikálisat lépni, vagy inkább apró lépésenként haladjunk?

rossz látási szokások hogyan lehet megfejteni a szemtesztet

Ha a netes szörfözés példájánál maradunk, akkor a teljes tiltás nyilván nem reális. De mondjuk az járható, ha a reggeli irodai kávé mellett elolvassuk a híreket. Ezt limitáljuk 10 percben.

Rossz látási szokások

Utána legközelebb az ebéd utáni kávénál rossz látási szokások meg újra, a következő rövidke pihenőt meg tartogassuk elindulás előttre. De vannak pszichológusok, akik azt javasolják, legjobb, ha blokkoljuk a hozzáférést munkaidő alatt, vagy úgy helyezzük el az asztalunkat, hogy mindenki lássa a monitort, így kénytelenek leszünk otthonra halasztani a receptek válogatását vagy az árverezést.

rossz látási szokások

Ha a pletyka a gyenge pontunk, és már többször keményen ráfáztunk erre, akkor a legjobb, ha kerüljük a pletykaéhes kollégákat, vagy, ha meghallunk valami szóbeszédet valakiről, akkor kezdjük el dicsérni az illetőt, így a többiek is abbahagyják a csámcsogást. A rendszeresen későknek hasznos fél órával előbb kelni, és akár káros étel órát is átállítani 10 perccel korábbra.

Előre elkészíteni a holmikat, ruhákat, nem reggel tétovázni a szekrény előtt. Ezek is érdekelhetnek.

További a témáról