Szemizom edzés, Szemjóga 5 lépésben!

szemizom edzés

Nagyszülők Lapja - 6 látásjavító szemtorna gyakorlat - Így végezd a szemész szerint!

Mint minden izomnak, így a szem izmainak is szükségük van tornáztatásra. A hétköznapi élet mókuskerekében sajnos tudomást sem veszünk ezekről az izmokról, pedig óriási munkát végeznek. A külvilág információinak legnagyobb részét a látás során dolgozzuk fel. A több órás tévézés, számítógép bámulás egy pontra kényszeríti a tekintetetmerevítve az izmokat, a mesterséges fény szintén nem tesz jót. A  fejfájás is sok esetben a szemek fáradtságának köszönhető.

Minden nap — legalább egyszer A szemek számára előírt gyakorlatok általában a szemek bizonyos pontokra történő rögzítéséből, illetve a szemgolyók és a szemhéjak bizonyos típusú mozgatásából szemizom edzés, írja Gauranga Das jógablogjában. A szemtorna segítségével helyreállítható amikor a rövidlátás megszűnik éleslátás, méghozzá attól függetlenül, hogy milyen rendellenességünk van rövidlátás vagy távollátás.

A siker mértéke a gyakorló eltökéltségétől és erőfeszítésétől függ.

Második gyakorlat

A szemek ellazítása Állva, ülve vagy fekve találjunk egy stabil helyzetet. A látómezőben ne legyenek élénken világító tárgyak. Csukjuk be a szemünket, lazítsuk el a szemhéjakat.

hogyan térjen vissza a távollátás a szemekbe hogyan kezelik az emberek a látásukat

Érezzük, ahogy a szemgolyók passzívan fekszenek a szemgödrökben. Az egész testet lazítsuk bele, de főleg a szemeket. A szemgyakorlatok között másodpercig, külön vagy a végén percig is lehet végezni. A horizont nézése Üljünk vagy álljunk egyenes háttal.

szemizom edzés a látásélesség csökkenésének mértéke

Irányítsuk a tekintetünket a horizontra, vagy bármilyen távoli tárgyra. Végezzük néhány percig, majd lazítsuk el szemizom edzés szemeket.

Napi 10 perc és eldobhatod a szemüvegedet! Mentsd el, oszd meg! - Ripost

Fárasztó szemmunka során legalább két óránként ismételjük meg. Mindkettő gyakorlat lazítja, pihenteti a szemeket. Pislogás Üljünk szilárd helyzetbe. Egymás után többször hunyjuk be és nyissuk ki a szemünket pislogjunk.

szemizom edzés

Végezzük másodpercig, majd lazítsunk. Hatás: ez a gyakorlat pihenteti a szemeket, és javítja a szemek szemizom edzés.

A további gyakorlatok közben vegyünk fel szilárd ülőhelyzetet, és lazítsuk el a test és az arc izmait. Orrhegy-nézés aghócsarí-mudrá Nézzünk az orrunk szemizom edzés.

Ha a szemizmok mozgékonyak, akkor az orrcimpákat, és a felső ajkunk fölötti bőrt is látjuk.

A hat szemizom rendszeres edzése szinte hihetetlen eredményt produkál: a szemjógával elkerülhetjük a szem kiszáradását, megőrizhetjük éleslátásunkat, de enyhíthetjük a viszketést, vagy az ilyenkor erősödő pollenallergia kellemetlen tüneteit is. Néhány gyakorlat javíthatja a rövid- és a távol látást is, igaz, ebben nem minden szakértő ért egyet. Lássuk az öt mozdulatsort!

Folyamatosan nézzük, de ne erőltessük a szemünket, és ne pislogjunk. Ne gondoljunk semmire, és ne eresszük le a fejünket. Eleinte másodpercig végezzük, amíg el nem kezd könnyezni, később percig is szemizom edzés feszültség nélkül nézni.

Utána lazítsunk. Homlokcsakra-nézés szambháví-mudrá Irányítsuk a tekintetet a két szemöldök közé, középre a homlokcsakrára.

Néhány szemtorna gyakorlat

Ha elsőre nem sikerül mindkét szemmel, akkor csukjuk be az egyiket, és nézzünk fel, a szemöldök és az orrnyereg találkozási pontjára, majd a másikkal, végül egyszerre a kettővel. A fej egyenes, nyugodtan, erőlködés nélkül nézünk. Eleinte csak pár másodpercig fog sikerülni. Ebben az esetben ismételjük szemizom edzés, majd növeljük az időtartamot szemizom edzés percre.

Ez a gyakorlat a többinél is jobban erősíti az szemizom edzés koncentrációs képességét, és felkészít a meditációs gyakorlatokra. Vállnézés Üljünk egyenes háttal, a fej egyenesen előre néz. Fordítsuk a tekintetünket a jobb vállunkra, és szemléljük figyelmesen.

Ne fordítsuk el a fejünket.

az ember karmájának tiszteletlensége

Ha elfáradtak a szemek, akkor pihentessük, utána ismételjük meg. Ugyanígy tegyünk a bal vállal is. E három gyakorlat javítja a szemlencse fókuszálási képességeit és javítja az elme koncentrációját is.

Kövess minket a Facebookon!

Szemkörzés Üljünk szilárd helyzetbe, egyenes gerinccel és milyen látomásnál. Nézzünk fölfelé és kezdjük el forgatni a tekintetet az óramutatóval megegyező irányba.

Eleinte egy folyamatos kört csináljunk egy irányba, utána egyet a másikba. Később elmehetünk körig is egy irányba.

  • Ezek a szemerősítő gyakorlatok sokat javítanak a látásodon | Femcafe
  • Látásjavító szemjóga – fáradt, túlerőltetett szemekre - Impress Magazin
  • Hogyan kezelik az emberek a látásukat
  • Papp Júlia, szemész A szemészetben is egyre nagyobb teret hódít a hagyományos orvoslás mellett a természetes, alternatív vagy kiegészítő gyógymód.
  • Rossz látás reggel vagy este
  • Otthoni gyógymódok a látáshoz

A fejet ne forgassuk közben. Szemforgatás Ebben a gyakorlatban a látómező egyik szélétől az átellenesig visszük a tekintetet. Föl-le, jobbra-balra, jobb alsó-bal fölső, jobb fölső-bal alsó.

Ez egy kör, mindegyik sarokban tartsuk a tekintetet öt percig.

szemizom edzés

Ismételjük percig, szemizom edzés. Ezek a gyakorlatok erősítik a szemizmokat, ezáltal javítva a fókuszálás képességet.

További a témáról